Direkt Method

YABANCI DİL EĞİTİMİNDE IDM – (INTERACTIVE DIRECT METHOD) FARKI:

Kursun disiplini, dijital eğitimin konforu ile Ege Lisan’da birleşti. Klasik eğitim sistemlerini bir kenara bırakın, Ege Lisan’ın Mir Eğitim ile ortaklaşa geliştirdiği yeniden çağrışım ve düzenli tekrar sistemi IDM “Interactive Direct Method” ile 26 dilden dilediğinizi “konuşarak” öğrenin.

IDM online bir kurs değildir

IDM çevrim içi bir kurs değildir, sadece dijital bir kitaptır. Yabancı dilinizi sınıflarımızda yine bildiğiniz düzende profesyonel Türk ve yabancı öğretmenlerimizden alırsınız. Sınıf ortamında herhangi bir multimedya cihaz da kullanılmaz. Ders, bir kursta nasıl işleniyorsa aynen o şekilde “öğretmen öğretir, öğrenci öğrenir” prensibi ile işlenir. Tahtaya kalkar yine kalemle alıştırmaları yaparsınız, öğretmenizin sorularına yanıt verir, konuları tekrar edersiniz. Bildiğiniz kurs ve kur sisteminden hiç bir farkı yoktur. Tek fark, kurslarda sizlere verilen yabancı dil kitaplarının yerini artık USB bellekteki IDM programının almasıdır. Kurs yönetimi ve öğretmenleriniz evde IDM üzerinden yaptığınız alıştırmaları tek tek takip ediyor, nerede hata yaptığınızı ya da hangi konularda iyi olduğunuz anında görüntüleniyor. Dolayısı ile yabancı dil eğitiminizde tam kontrol sağlanıyor. Sistem, öğretmeninize soru sormanızı da sağlıyor. Yapmanız gereken soru işaretine tıklayıp sadece soru sormanız.

Kurs sadece dil okulumuzda 4 duvar arasında sizlere verilmiyor. Anahtarlığınızda taşıdığınız bellek ile sürekli yanınızda bulunuyor. Herhangi bir bilgisayara taktığınızda IDM kitabınız aktifleniyor ve sizlere ders tekrarını sunuyor. Dilerseniz bulmaca çözer gibi alıştırmaları çözmenize olanak tanıyor. Öğretmeniniz yaptığınız alıştırmaları tek tek takip ediyor ve sizi yakından izliyor.

Bundan Sonra Ders Kitapları Yok, IDM var

25 yıllık yurtdışı eğitim deneyimimiz ve dijital eğitimin Türkiye’de yükselen yıldızı Mir Eğitim ile 2 yıl süren ürün geliştirme çalışmaları süresince geliştirdiğimiz IDM “Interaktif Direkt Metod” sistemi ile dilediğiniz yabancı dili konuşarak öğreneceksiniz. 2012-2013 eğitim ve öğretim yılında uygulamaya aldığımız bu eğitim sistemi sizlere kursun disiplinini, dijital eğitimin de konforunu bir arada sunuyor. Bakın bilgisayar destekli interaktif direkt metod ile yabancı dil eğitimi sizlere neler kazandıracak.

– Öncelikle yabancı dil eğitimine standart kurslarda olduğu gibi kursumuza kayıt yaptırıyor ve sizlere bildirilen gün ve saatlerde dil okulumuzda düzenli derslerimize katılıyorsunuz. Dersleri işlerken akıllı tahta, yansı, bilgisayar vb herhangi bir multimedya cihazına gerek duymuyoruz. Öğretmenlerimiz, sadece belli grafik ve şekilleri kullanarak dersleri işlerler ve sizlere web sitelerimiz ve sosyal medya aracılığı ile sunduğumuz müfredatı saat saat takip ederler.

– Yabancı dil eğitim programımızda rakamlarla sembolize ettiğimiz her konu 1 ders saatine karşılık gelir. Dolayısı ile kursun başlangıç tarihi olduğu kadar, hangi konuyu işleyeceğimiz, kursun kaç ay devam edeceği, kesin olarak ne zaman biteceği, toplam kaç alıştırma yapılacağı, her şey bu noktada en baştan bellidir.

– Eğer amacınız yabancı dilinizi geliştirmekse, o halde öğrenmek istediğiniz dile bağlı olarak sizleri 164 ya da 84 soruluk interaktif bir düzey belirleme sınavına alırız. Ulaştığınız paragraftan itibaren de kursumuza başlamış olursunuz. Uluslararası seviyelerimiz Elementary > Preintermediate > Intermediate > Upperintermediate olmak üzere 4 bölümde veriyoruz. Bu seviyeler CEF Avrupa Dil Portfolyosuna göre A1 > A2 > B1 > B2 > C1 seviyeleridir.

– Eğer amacınız yabancı dili öğrenmekse ve başlangıç seviyesindeyseniz, Elementary, (A1) seviyesinden yani 1. kurdan itibaren yabancı dil eğitimine başlamış olacaksınız.

NASIL BİR SİSTEMLE EĞİTİM VERİYORUZ?

Şimdi dilerseniz kursumuzun işleyiş mekanizması gereği nasıl bir sistemle yabancı dil kursu veriyoruz, IDM (Interactive Direct Method) ile neler öğretiyoruz, sizlerin görevleri ve sizlerden beklentilerimiz nelerdir, hep birlikte bu noktalara maddeler halinde bir göz atalım:

– Diyelim ki başlangıç seviyesinde bir öğrencimizsiniz ve ilk kez bir yabancı dili öğreneceksiniz. İlk gün 2 ders saati işleyeceğimiz konuları ele alalım. Yabancı dil müfredatımızda ilk konumuz:

Örnek (PAZARTESİ YA DA CUMARTESİ)

1- İlk kelimeler (Saat 10:00 – 10:50)

– İlk kelimelerin içeriğinde bulunan tüm müfredat öğretmenlerimiz tarafından ilk ders saatinde sizlere verilir. Bunun için tekrar belirtelim burada önce herhangi bir multimedya cihazına gerek duymuyoruz. Öğretmenlerimiz yabancı dildeki adam, kadın, kız çocuk, erkek çocuk, uçak, top, araba, kedi, köpek, uzun, kısa, şişman, zayıf, yanında, üstünde, altında gibi çevremizde sürekli gördüğümüz, kullandığımız kelimelerle işe başlar, bunları bir grafik ve çizimle öğrencilerimize aktarırız.

İlk dersimizi bitirir, ara verir ve ikinci dersimize başlarız:

2- Şimdiki zaman ve fillere giriş (Saat 11:00 – 11:50)

– Bu bölümde de ilk derste öğrendiğimiz kelime kalıplarına bağlı kalarak bu kelimelerin şimdiki zaman “tense”inde kullanımları, fiil çekimleri, bir önceki konular (ki ileri seviyelerde eski konuları da devreye girecektir) bu kelimelerin değişik cümle kalıplarında kullanımı ve fillerin bu zaman kalıplarındaki kullanım durumları yine öğretmenlerimiz tarafından grafik ve şekillerle öğrencilerimize aktarılır. Böylece 50 dakikalık bu ders diliminde, yabancı dil müfredat konuların tümü öğrencilerimize aktarılır.

İlk gün 2 x 50 dakikalık dersimiz bu şekilde sonlanmış olur.

Şimdi sıra başrolde, yani sizde. Evimize ya da işyerimize döndüğümüzde kursumuza kayıt olduğunuz zaman sahip olduğunuz USB belleğe yükleyeceğimiz yabancı eğitim dil programımızda sizleri bekleyen alıştırma ve ödevleri yapma zamanı. Diğer bilgisayar destekli programlardan farklı olarak IDM’de program kurmanıza gerek yok. USB belleği taktığınız her bilgisayarda özel programımızı çalıştırabilirsiniz. Böylece:

– Programı dilediğiniz ortamda yanınızda taşıyabilirsiniz.
– Programı herhangi bir bilgisayara kurmak zorunda değilsiniz, İnterneti olan dilediğiniz bir bilgisayarı kullanabilirsiniz.
– Dolayısı ile tek bir bilgisayara da bağlı değilsiniz, ister Amerika ister Türkiye, dünyanın neresine giderseniz gidin kurs ve ödevleriniz hep yanınızda.

Şimdi hep birlikte bir simülasyon yapalım ve bugün saat 10:00 – 10:50 arası işlemiş olduğumuz “İlk kelimeler” dersi için gerekli olan modüllerdeki alıştırmaları birlikte yapalım.

– Windows XP-7 ve 8 işletim sistemli bir bilgisayarımızı açıyoruz
– USB belleği bilgisayarımıza takıyoruz
– Kursumuzdan sizlere verilen Sınıf Kodunuz ve TC Kimlik numaranızla sisteme giriş yapıyorsunuz
– Aktive ettiğiniz program ilk olarak sizlere bir ara yüzle adınıza hoş geldiniz diyecektir.

– Burada yapmanız gereken ilk adım “Dersler” sekmesini tıklamak. Tıklıyoruz:

– İlk konumuz hatırlayacağınız üzere Ünite 1 ‘in “İlk Kelimeler”i idi. O halde ilk dersimizin konusuna tıklıyoruz.

– Karşınıza 5 adet modül gelecek. Bu modüller sırasıyla Öğrenme (Learning), Okuma (Reading), Dinleme (Listening), Yazma (Writing) ve Çeviri (Translation) modülleridir. İzlediğiniz gibi bir dili öğrenmek için gerekli olan tüm modüller 164 konunun tek tek altında yer almaktadır. Üstelik bu modüllere ek olarak Çeviri modülü de bilgisayar destekli verilmektedir.

Modülleri dikkatli inceleyecek olursanız burada eksik olduğunu düşündüğünüz bir modül bulunuyor. İşte standart eğitim sistemlerinden ayrıldığımız nokta burası. “Konuşma (Speaking)” modülü. Konuşma aktivitesini ders öğretmenlerimiz, derste öğrencilerimize direkt veriyor. Dolayısı ile bilgisayardan bu modülü ayırıyoruz. Benzerlerinde uygulanan speech recognition yani telaffuz tanıma işlevini bilgisayarlara değil, bu işin profesyonellerine bırakıyoruz. Birebir, göz göze yani öğretmen öğretiyor öğrenci öğreniyor. Öğretmenin fonksiyonu bununla da sınırlı değil elbette. Biraz sonra detaylı bilgiyi sizlere ileteceğiz.

ÖĞRENME MODÜLÜ

– İlk modülümüz Öğrenme. Burada ilgili ünitenin ilgili paragrafında dil okulumuzda öğretmeninizden ne öğrendiyseniz aynısını bulabilirsiniz. Bu modül aynı zamanda dersin tekrarı olarak elinizin altında her an bulunacak. Aynı şekilde eğer derse gelememe durumunuz söz konusu olursa, dersi buradan da takip edebilir, derse gelmeden önce ileri konulara aşina olabilirsiniz.

Bu anlamda öğrenme modülünü dijital bir kitap olarak da kullanabilirsiniz. Kurs olarak öğrencilerimize karşı sorumlu olduğumuz modül öğrenme modülüdür. Her tıklamada ilgili resim ve resme ait ana dilde seslendirmeleri işiteceksiniz. Dilediğiniz kadar seslendirmeyi dinleme şansı bu bölümde size limitsiz olarak sunulmuştur.

OKUMA (READING) MODÜLÜ

Bu modül derslerden sonra yapacağınız Okuma (Reading) aktivitelerini içermektedir. Kendi içinde KEŞİF – GÖRSEL VE İŞİTSEL alt modülleri olmak üzere 3 ayrı aktivite sunar. Her modülün kendine ait karakteristikte yöneltilen 40 adet sorusu bulunmaktadır.

Keşif Alıştırmaları: Bu bölümde sizlere Öğrenme Modülünde öğretilen 40 tane soru hem görsel hem de sesli olarak yöneltilir. Soruları bu bölümde sadece 1 defa duyma hakkına sahipsiniz. Bilgisayar soruyu sorduktan sonra yanıtları yazılı olan 4 tane seçenekten doğru olanı işaretlenmenizi sizden bekler. Yanlış yaptığınız sorular bilgisayar tarafından belleğe alınır ve test sonucunda sizden tekrar yanıt vermenizi ister.

Görsel Alıştırmalar: Bu bölümde sizlere Öğrenme Modülünde öğretilen 40 tane soru sadece görsel olarak yöneltilir. Herhangi bir seslendirme bu bölümde yoktur. Karşınıza çıkan görsel 4 seçenek arasından doğru olanı sizden seçmeniz beklenir. Yanlış yaptığınız sorular bilgisayar tarafından belleğe alınır ve test sonucunda sizden tekrar yanıt vermenizi ister.

İşitsel Alıştırmalar: Bu bölümde sizlere Öğrenme Modülünde öğretilen 40 tane soru bu kez görseller olmadan sadece sesli olarak yöneltilir. Herhangi bir görsel bu bölümde yoktur. Bilgisayar bu bölümde de sizlere sorduğu 4 sorudan doğru olanı bulmanızı ister. Yaptığınız yanlışlar bilgisayar tarafından test sonunda tekrar sizlere sorulur ve doğru yanıtı bulmanızı sizden bekler.

Her alıştırma modülü yanlış yaptığınız soruları bölüm sonlarında sizlere tekrar sorar. Bu bölümde sorulara doğru yanıtlar verseniz bile bilgisayar sadece ilk alıştırmadaki başarınızı değerlendirmeye alır ve skorlamayı daima ilk sınav üzerinden yapar. Bu durumda ilk çabalarınız sonucu verdiğiniz ilk yanıtlar çok daha önemli ve değerlidir. Bu nedenle öğrencilerimizin konuları iyice pekiştirdikten sonra sınav yapmalarını öneririz.

DINLEME (LISTENING) MODÜLÜ

Bu modül derslerden sonra yapacağınız Dinleme (Listening) aktivitelerini içermektedir. Bu bölüm de Okuma modülündeki gibi kendi içinde KEŞİF – GÖRSEL VE İŞİTSEL alt modülleri olmak üzere 3 ayrı aktivite sunar. Her modülün kendine ait karakteristikte yöneltilen 40 adet sorusu bulunmaktadır.

Keşif Alıştırmaları: Bu bölümde sizlere Öğrenme Modülünde öğretilen 40 tane soru hem görsel hem de sesli olarak yöneltilir. Okuma bölümünden farklı olarak bu kez cümle altındaki görseller öğrenciye sorulur. Bilgisayar soruyu sorduktan sonra doğru görseli 4 tane seçenekten arasından işaretlemenizi sizden ister. Yanlış yaptığınız sorular bilgisayar tarafından belleğe alınır ve test sonucunda sizden tekrar yanıt vermenizi ister.

Görsel Alıştırmalar: Bu bölümde sizlere Öğrenme Modülünde öğretilen 40 tane soru sadece görsel olarak yöneltilir. Herhangi bir seslendirme bu bölümde yoktur. Okuma Modülündeki görsel alıştırmadan farkı ise bilgisayarın bu kez cümle altında resimleri öğrenciye sormasıdır. Bilgisayar doğru görseli 4 seçenek arasından bulmanızı sizden ister. Test sonunda yaptığınız yanlışlara sizden tekrar yanıt vermeniz beklenecektir.

İşitsel Alıştırmalar: Bu bölümde sizlere Öğrenme Modülünde öğretilen 40 tane soru bu kez görseller olmadan sadece sesli olarak yöneltilir. Bu bölümde sadece 4 tane görsel vardır ve bilgisayar sizlere sesli olarak sorduğu yanıtın cevabını aşağıda verdiği 4 görsel içinden seçmenizi bekler. Her yaptığınız soru bilgisayara kaydedilir ve bölüm skoru olarak genel performansınıza işlenir. İşitsel modülde soru sadece 1 defa sorulur ve bilgisayar bekleme moduna geçer.

Her alıştırma modülü yanlış yaptığınız soruları bölüm sonlarında sizlere tekrar tekrar sorar. Bu ikinci şansta Okuma modülünde olduğu gibi Dinleme modülünde de sorulara doğru yanıtlar verseniz bile bilgisayar sadece ilk alıştırmadaki başarınızı değerlendirmeye alır ve skorlamayı daima ilk sınav üzerinden yapar. Bu durumda ilk çabalarınız sonucu verdiğiniz ilk yanıtlar bu modülde de çok daha önemli ve değerlidir. Bu nedenle öğrencilerimizin konuları iyice pekiştirdikten sonra sınav yapmalarını özellikle öneririz.

YAZMA (WRITING) MODÜLÜ

Bu modül sırasıyla yapacağınız Okuma (Keşif + Görsel + İşitsel) ve Dinleme (Keşif + Görsel + İşitsel) alıştırmalarından sonra öğreneceğiniz yabancı dilin alfabesi ile yazma çalışmasını sizlere sunacaktır. Sanal klavye desteği ile mevcut bilgisayarınızda bulunmayan harflere fare ile tıklayarak bu alıştırmayı kağıt kalem olmadan yapma şansına erişirsiniz. Bilgisayar öncelikle cümleyi sesli şekilde sizlere okur.

Yazmanız gereken kelime cümle içinde ….. olarak boş bırakılır. Öğrencimiz bu boşluğa gelecek kelimeyi hem kendi klavyesi hem de sanal klavye desteği ile kelime kutucuğuna yazabilir. Öğrencimiz cümleyi dilediği kadar tekrar dinleyebilir ve bu sayede doğru kelimeyi yazmadan önce istenen kelimeden emin olabilir. Öğrencimiz dilerse ipucu sekmesine tıklayarak kelimenin kaç harfli olduğunu, ilk harfinin ya da son harfinin hangi harf olduğunu bilgisayardan öğrenebilir. Bu bölümde de öğrencimize üniteye göre 20 ila 40 arası yazma alıştırmaları sorulmaktadır. Yazma çalışmaları dil eğitimi süresi içinde son derece önemli bir role sahiptir.

TRANSLATION (ÇEVİRİ) MODÜLÜ

Pek çok yabancı dil kursu sadece dile ait zaman ve kelime kalıplarını öğretmekle yetinir. Bu nedenledir ki dikkat ederseniz süreleri 2-3 yılı bulduğu halde bu kurslardan mezun olan öğrencilerin o dili konuşamadıklarına şahit olursunuz. Gerçekten de uzun yıllar süren emeğin karşılığı genelde hüsrandır. Biz Interactive Direct Method ile sadece yabancı dilde konuşmayı tetiklemiyor, aynı zamanda öğrencilerimize öğrendikleri dilde çeviri yapmalarını da sağlıyoruz. Bu nedenle Okuma (Keşif + Görsel + İşitsel) + Dinleme (Keşif + Görsel + İşitsel) + Yazma çalışmalarına ilave olarak + Çeviri modülünü de öğrencilerimize ek olarak sunuyoruz.

Bu nokta da bizi standart kurslardan ayıran en önemli noktalardan biri oluyor. Çeviri modülünde bilgisayar, yabancı dilde yazdığı cümle ya da kelimeleri seslendirme yardımıyla Türkçe karşılıklarını öğrencimizden istemektedir. Öğrencimiz bilgisayarın yabancı dilde sorduğu sorunun 4 yanıtından doğru olanını sizden bulmanızı ister ve bildiğiniz her soru performans portfolyunuza bilgisayar tarafından işlenir.

Buraya kadar yaptığımız aktivite ve çalışmanın sadece 1 konu (İlk Kelimeler) için ele aldığımızı tekrar hatırlatalım. Bir sonraki alıştırmamız 11:00 – 11:50 arası işlemiş olduğumuz “Şimdiki zaman ve fiillere giriş” dersi için olacak. Bu paragraf için de en başından beri açıkladığımız Okuma (Keşif + Görsel + İşitsel) + Dinleme (Keşif + Görsel + İşitsel) + Yazma + Çeviri modüllerini teker teker yapacaksınız.

Bir sonraki alıştırmamız başka bir gün başka bir saatte işleyeceğimiz “Niteleme Sıfatları ve Ek Filler” konusu olacak. Bu paragraf için de Okuma (Keşif + Görsel + İşitsel) + Dinleme (Keşif + Görsel + İşitsel) + Yazma + Çeviri modüllerini teker teker yapacaksınız.

Bir sonraki alıştırmamız aynı gün ve bir sonraki saatte işleyeceğimiz “Sayılara Giriş” konusu olacak. Bu paragraf için de Okuma (Keşif + Görsel + İşitsel) + Dinleme (Keşif + Görsel + İşitsel) + Yazma + Çeviri modüllerini teker teker yapacaksınız.

Bir sonraki alıştırmamız başka bir gün ve başka bir saatte işleyeceğimiz “Tekil ve Çoğul Adlar Şimdiki Zaman” konusu olacak. Bu paragraf için de Okuma (Keşif + Görsel + İşitsel) + Dinleme (Keşif + Görsel + İşitsel) + Yazma + Çeviri modüllerini teker teker yapacaksınız.

Bir sonraki alıştırmamız aynı gün ve bir sonraki saatte işleyeceğimiz “Saatler ve Sayılar” konusu olacak. Bu paragraf için de Okuma (Keşif + Görsel + İşitsel) + Dinleme (Keşif + Görsel + İşitsel) + Yazma + Çeviri modüllerini teker teker yapacaksınız.

Dolayısı ile yabancı dilde öğrencilerimize vereceğimiz müfredattaki her 84/164 konu için bu çalışmaların tekrar tekrar yapılacağını düşünürseniz, bir dili öğrenme süresince insan beyninden geçen ve dili öğrenme sürecine kesinlikle katkısı bulunan işitme ve görsel aktivitelerin tekrarı, tekrarı ve yine tekrarı aktivitelerinin öğrencimize neler kazandıracağını gelin siz hayal edin. Üstelik vermiş olduğumuz 26 yabancı dilde öğrenimi sadece dil okulumuzda 4 duvar ile sınırlamıyor, kursu USB bellek ya da CD’lerinde yanınızda taşımanızı sağlıyoruz. Hem de tek bir bilgisayara bağlı kalmadan dilediğiniz bilgisayarda bu aktivitenizi yerine getirebiliyorsunuz. Bilgisayarınızı değil anahtarlığınıza taktığınız USB bellekle bunu gerçekleştiriyorsunuz.

Kursumuzu diğer yabancı dil kurslarından ayıran önemli bir nokta daha var. IDM ile verdiğimiz yabancı dil eğitiminde ekstra bölüm sonu sınavlarına girmiyorsunuz. Çünkü bu eğitim sisteminde sınav bulunmuyor. İlerlediğiniz her konu için yaptığınız alıştırmalar sınav yerine geçiyor dolayısı ile öğrenme performansınız aynı zamanda sınav skorunuz olarak portfolyonuza işlenmiş oluyor. Dolayısı ile sınav stresine ve psikolojisine kapılmadan doğal bir şekilde dili öğrenmiş oluyorsunuz.

İnteraktif Direkt Metod, bir dili öğrenmek için geliştirilen en pratik çözümlerden biridir. IDM sayesinde öğrencilerimiz etkili bir sistemle yabancı dili hızlı şekilde dili öğrenirken, modüllerdeki alıştırmaları bulmaca tadında çözer, çözerken öğrenir, öğrenirken yine çözer. Sesli ve görsel destekle ile yabancı dilini her yerde her ortamda pekiştirir.

Tekrar ediyoruz, öğrencimiz bu dil eğitimi süresince sadece bilgisayara bağımlı kalmaz, dil okulumuzda gerekli eğitimi konunun profesyonellerden sınıf ortamında alır. Öğrencilerimiz bilgisayarlarını sadece ders dışında destek amacıyla kullanırlar. Ege Lisan’ın bu noktada diğer kurslardan en büyük farkı buradadır.

KURS DEVAMLILIĞI VE DİSİPLİNİ

Buraya kadar vermiş olduğumuz sistemin yararlarından ve detaylarından söz ettik. Bu sistemin gerçekten öğrenciye faydası olması için öğrencinin sağlıklı ve sistemli şekilde uyguladığımız müfredatı eksiksiz bir şekilde takip etmesi gerekmektedir. Bunu birincil koşul olarak öğrencilerimize her fırsatta sunuyoruz. Ege Lisan’da üniversite mantığı gibi dilerse öğrencimiz derse katılır, dilerse katılmaz prensip ve yaklaşımını savunmuyoruz. Bu nedenle bizlere kayıt olan öğrencimizden istediğimiz 2 önemli nokta bulunuyor:

1- Eksiksiz kurs devamlılığı
a) Gelemediği zamanlarda dersin telafi edilmesi
b) Eğer telafi edilemeyecekse dijital modülden tam öğrenim ve akabinde 2. maddenin uygulanışı.
2- Kurstan sonra yapılacak tüm interaktif alıştırmaların eksiksiz, birikmeden ve zamanında yerine getirilmesi

Tüm bu koşulları eksiksiz yerine getiren öğrencilerimizin her türlü eğitimini garanti altına aldığımızı savunmak istiyoruz ancak yukarıda belirttiğimiz yükümlülükleri yerine getirmeyen öğrencimizi bulunduğu sınıftan alır ve tamamen dijital platforma yönlendiririz. Bu olayı bankadan kredi almış bir müşterinin taahhüt ettiği ödeme planına uyması gibi değerlendiririz.

YÖNETİM PANELİNDEN ÖĞRENCİ TAKİBİ

Bizler dil okulu yöneticileri ve dersin öğretmenleri öğrencilerimizin her paragraf için uyguladığı Okuma (Keşif + Görsel + İşitsel) + Dinleme (Keşif + Görsel + İşitsel) + Yazma + Çeviri modüllerdeki alıştırmalarda

– Hangisinden kaç tane doğru yapıldığını
– Hangisinden kaç tane yanlış yapıldığını
– Hangi konuların hiç yapılmadığını
– Sisteme en son hangi gün ve saat kaçta girildiğini
– Kümülatif başarı skorunu
– Sınıftaki başarı sıralama ve yüzdesini

Hepsini net bir şekilde izleyebilecek dijital bir panele sahibiz ve öğrencilerimizin durumunu bu panel üzerinden takip ederiz. Bu panel sayesinde öğrencilerimizin konu konu ilerlemelerini takip eder, onları sürekli gözlem altında bulundururuz. Öğrencilerimizi uyardığımız gibi tebrik eder ve onlara yol gösteririz. Bu nokta da bizleri standart kurslardan farklı bir konuma taşır. Çünkü pek çok kurs öğrencileri üzerinde kurs dışında böyle bir disiplinize çalışma sistemi kuramaz, çünkü bu tür bir teknolojik altyapıya sahip değillerdir.

RAPORLAMA VE GERİ BİLDİRİM

Bu tarzda disiplinize bir sistem öğrenci veli ve yakınları yanında, kurumsal ölçekte ders verdiğimiz bir firmanın insan kaynakları departmanı ya da personel işleri müdürlüğü yetkililerine anında raporlama olanağını da bizlere sunmaktadır.

Öğrencilerin derslere olan ilgileri, yaptıkları alıştırmalardaki başarı oranları, sınıf içindeki başarı durumları bu sayede sürekli kontrol altındadır. Bizler, bu tür raporları sadece bir e-mail adresine gönderim yaparak durumu anında bildirebilen bir sistemin yöneticileriyiz ve geleceğin eğitim sistemini bugünden öğrencilerimize kurs disiplini ile sunabiliyoruz.

ÖZETLE

Bir dil öğrenimindeki tüm bariyerleri kaldıran bu çağdaş sistemle yabancı dil öğrenmek artık bir sorun olmaktan çıkıyor ve öğrencimize kurs dışında da tamamen yabancı dil ortamını kendilerine sunuyoruz. Tıpkı yurtdışına dil öğrenmeye giden bir öğrenci gibi kendilerine o dilin konuşulduğu ülkenin ortamını yaratıyoruz. Beynin çapraz sorgulamasını sağlıyor, tekdüze düşünceden öğrencimizi tamamen alıyoruz. Ona yabancı dili değişik sorgulama taktikleri ile önce sınıf ortamında, ardından interaktif bir ortamda sıkı şekilde öğretiyoruz. Öğrencimizi kendi kaderi ile baş başa bırakmıyor onu yakından takip ediyoruz.